După pandemie, comportamentul de achiziție al utilizatorilor s-a schimbat, majoritatea oamenilor preferând shoppingul online. Conform unui studiu realizat de Google, 81% dintre persoanele cu acces la internet petrec mai mult timp făcând achiziții online decât în magazinele fizice. De aceea, atunci când deții un magazin online de îmbrăcăminte, este important să investești în oferirea unei experiențe online unice clienților tăi. Important este să știi cum să faci asta.
Descoperă în cele ce urmează 5 tipuri de investiții pe care să le iei în considerare pentru magazinul tău online.
1. Investește într-o strategie de marketing eficientă
O strategie de marketing bine pusă la punct poate crește notorietatea magazinului tău și implicit volumul de vânzări. De aceea, o investiție într-o strategie de marketing eficientă poate avea beneficii pe termen lung pentru magazinul tău de îmbrăcăminte.
Iată câteva soluții eficiente de care te poți folosi:
Investește în marketingul prin e-mail
Trimite e-mailuri personalizate clienților tăi, în funcție de comportamentul lor de cumpărare. Acest comportament se referă la ce achiziții au mai făcut clienții pe site-ul tău și ce articole includ în lista de favorite. Pentru a putea face asta, poți să angajezi o persoană dedicată sau poți să investești în instrumente de e-mail marketing, precum achiziția unor tool-uri care permit trimiterea e-mailurilor în masă. De asemenea, achiziția de cursuri care să te învețe să redactezi e-mailuri eficiente poate fi o soluție grozavă în acest sens.
Investește în strategii de retargeting
Dacă un client a vizitat site-ul tău, dar nu a făcut nicio achiziție, poți să-l retargetezi prin afișarea de anunțuri relevante pe alte site-uri sau rețele de socializare pe care le frecventează.
Investește în prezența ta pe rețelele sociale
Poți atrage mai mulți vizitatori pe site-ul tău prin crearea de conținut de calitate, care să fie de interes pentru urmăritori. În acest mod, poți să creezi o comunitate de oameni pasionați de domeniul fashion. Fiind prezent continuu în mediul online, aceștia se vor gândi la brandul tău în momentul în care doresc să facă o achiziție. Dacă nu ai cunoștințele necesare pentru a face acest lucru, poți să angajezi un freelancer sau o echipă de marketing.
În funcție de obiectivele pe care dorești să le atingi, strategia de marketing pe care o implementezi necesită bani. Dacă îți dorești să atragi câți mai mulți clienți și să crești accelerat volumul de comenzi, este necesar să aloci un buget generos pentru strategia de marketing. De asemenea, pentru a obține o dezvoltare continuă a afacerii tale, investițiile în strategiile de marketing trebuie să fie și ele constante.
👉 Dacă momentan capitalul nu îți permite să investești, poți să apelezi la un credit IFN super rapid pentru IMM-uri. Iată ce avantaje îți aduce:
- te bucuri de un proces 100% online, cu aprobare rapidă;
- poți obține un împrumut de până la 100,000 de lei, pe o perioadă de 24 de luni pentru capital de lucru și până la 48 de luni pentru investiții și o dobândă variabilă care se calculează în funcție de valoarea ROBOR la 6 luni;
- ai nevoie de doar două documente când aplici, iar pentru sume sub 35,000 de lei ai nevoie de un singur document – extrasul de cont pe ultimele 3 luni de zile
- poți amâna plata ratei pentru 30 de zile, o singură dată pe perioada creditului, dacă ai un comportament bun de plată.
2. Investește în optimizarea site-ului tău
Modul în care utilizatorii interacționează cu site-ul tău poate avea o influență mare asupra deciziei de cumpărare. De aceea, este bine să te asiguri că site-ul este intuitiv și ușor de folosit. Iată ce poți face pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor:
Optimizează viteza de încărcare a paginilor
Utilizatorii se așteaptă ca paginile site-ului să se încarce rapid și să fie ușor de navigat. Conform unui studiu efectuat de Google, 53% dintre utilizatori abandonează un site dacă încărcarea paginilor durează mai mult de 3 secunde. Așa că, o încărcare lentă a paginilor poate determina utilizatorii să părăsească site-ul și să aleagă un alt magazin online. Pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor, investește în optimizarea vitezei de încărcare a paginilor site-ului tău.
Personalizează experiența utilizatorilor
Implementează un sistem de recomandare bazat pe inteligența artificială pentru a oferi recomandări personalizate clienților. Acestea pot să crească probabilitatea de a-i transforma în clienți fideli și de a-i determina să revină pe site-ul tău.
Simplifică procesul de checkout
Acest pas poate fi o sursă majoră de frustrare pentru utilizatori și poate determina abandonul coșului de cumpărături, atunci când este foarte complicat. Pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor, simplifică procesul de checkout. Poți să reduci numărul de etape necesare pentru finalizarea unei achiziții și să oferi mai multe opțiuni de plată.
Site-ul are nevoie de mentenanță permanentă și de îmbunătățiri în funcție de modificarea comportamentului consumatorilor. De aceea, poate fi util să investești într-o colaborare cu o firmă care să creeze un website adaptat nevoilor tale.
👉 Investiția într-o bună experiență a utilizatorilor în magazinul tău online poate să contribuie la fidelizarea clienților actuali și la atragerea de noi clienți. Ambele situații contribuie implicit și la creșterea vânzărilor. Descoperă ce alte tactici poți să folosești pentru fidelizarea clienților.
3. Investește în servicii calitative de asistență pentru clienți
Pentru a fideliza clienții existenți și pentru a atrage alții noi, este important să le arăți că ești disponibil pentru a le oferi informații. De asemenea, trebuie să oferi sprijin și pentru a clarifica orice situație pe care o întâmpină înainte și după procesul de cumpărare. Iată ce poți face în acest sens:
Oferă asistență prin chat în timp real
Acordarea de sprijin prin intermediul chatului în timp real poate crește gradul de încredere al utilizatorilor. De asemenea, poate îmbunătăți experiența lor de cumpărare. În plus, chatul în timp real poate ajuta la reducerea abandonului coșului de cumpărături. Totodată, acesta poate încuraja utilizatorii să finalizeze achizițiile.
Oferă sprijin și prin intermediul e-mailului
Aceasta poate fi o opțiune excelentă pentru clienții care preferă să comunice în scris și nu necesită asistență urgentă. Așadar, pune la dispoziția clienților o adresă de e-mail dedicată și răspunde într-un timp cât mai scurt la întrebările și solicitările lor.
Chatul poate fi implementat în website de către echipa care se ocupă de creare și mentenanță. În schimb, pentru a putea oferi suport prin intermediul e-mailului, există posibilitatea de a investi într-o echipă de oameni dedicată. Dacă afacerea ta este la început de drum, poți să externalizezi acest proces. Indiferent de opțiunea pe care o alegi, asigură-te că ai un buget dedicat pentru această activitate.
👉 Nu numai utilizatorii au nevoie de informații pentru a se bucura de un proces eficient de achiziție. Și antreprenorii trebuie să cunoască diverse soluții pentru îmbunătățirea proceselor businessului lor. De aceea, unul dintre scopurile echipei Filbo este de a oferi antreprenorilor resurse financiare, dar și non-financiare de încredere. Conform unui sondaj efectuat în luna mai 2023 de către CGS:
- 9 din 10 clienți declară că avem un proces rapid în ceea ce privește finanțarea;
- în ceea ce privește solicitarea documentelor, 9 din 10 clienți declară că avem cerințe normale;
- datorită procesului simplu, costurilor și rapidității obținerii unui credit, 9 din 10 clienți declară că ne-ar recomanda cunoscuților.
4. Investește într-un stoc suficient de produse
Atunci când administrezi un magazin online, este recomandat să ai mereu în stoc produsele pe care le comercializezi. În acest mod, poți face față fără probleme achizițiilor solicitate de clienți. Acest lucru contribuie la creșterea satisfacției clienților, deoarece primesc în cel mai scurt timp produsele pe care și le doresc.
În același timp, stocul suficient de produse te ajută la menținerea credibilității magazinului tău. Dacă te confrunți cu un stoc limitat sau insuficient, există riscul ca utilizatorii să nu poată găsi produsele dorite și să se orienteze spre concurență.
Cum poți să identifici care este stocul optim de produse în care să investești
- Analizează datele istorice. Analizarea volumului de vânzări din ultimul an ar putea fi o metodă eficientă pentru a determina ce produse se vând cel mai bine și când. De asemenea, este bine să analizezi și comportamentul clienților pentru a identifica anumite schimbări. Pe baza acestor date, poți estima câte produse sunt necesare în stoc pentru a satisface cererea clienților.
- Comunică transparent cu furnizorii. În baza rezultatelor analizei datelor istorice, negociază cu furnizorii termenele de livrare și setează comenzi recurente pentru a asigura un flux constant de produse în stoc.
- Utilizează un software de gestionare a stocurilor. Acesta poate să-ți ofere rapoarte detaliate despre stocurile disponibile, livrările planificate, termenele de livrare și nivelurile de cerere. În acest mod, poți să iei decizii informate privind achizițiile și gestiunea stocurilor. Un software de gestionare a stocurilor poate fi personalizat în funcție de nevoile magazinului tău online. De asemenea, poate fi integrat cu sistemele de gestionare a comenzilor și ale furnizorilor.
👉 Nu lăsa volumul de comenzi să te ia prin surprindere și asigură-ți stocurile din timp! Dacă deocamdată capitalul propriu nu îți permite să faci acest lucru, poți să apelezi la un credit rapid. Descoperă 5 beneficii pe care le aduce un credit afacerii tale.
5. Investește în strategii de atragere și retenție a clienților
Conform unui studiu cu privire la factorii care influențează clienții să facă o achiziție online, 80% dintre participanți susțin că livrarea gratuită are o mare influență în decizia lor de cumpărare. Așa că, o altă soluție prin care poți să crești vânzările site-ului tău este să investești în strategii de atragere și retenție a clienților.
Implementează o strategie în 3 pași
- Stabilește un prag minim de comandă. Poți să oferi livrare gratuită clienților care depășesc un anumit prag minim de comandă. Acest lucru îi va încuraja să comande mai multe produse, ceea ce va compensa costul livrării gratuite.
- Implementează un program de loialitate. Poți oferi beneficii speciale pentru clienții fideli, cum ar fi reduceri la achiziții viitoare sau acces exclusiv la unele oferte speciale.
- Negociază cu furnizorii de servicii de livrare. Poți încerca să obții tarife mai mici, în funcție de volumul comenzilor tale. În acest fel, poți să reduci costurile de livrare și să oferi livrare gratuită clienților fără a-ți afecta veniturile.
👉 Analizează piața și alege cei mai buni furnizori pentru afacerea ta. Dacă ești client Filbo, poți să beneficiezi gratuit de servicii non-financiare prin intermediul colaboratorilor noștri. De exemplu, ai la dispoziție o platformă care îți oferă acces la date importante ale altor firme din România, astfel încât să poți lua legătura cu furnizorii care te interesează.
Strategiile de marketing, îmbunătățirea experienței utilizatorilor, serviciile de asistență de calitate, precum și optimizarea stocurilor și livrarea gratuită sunt câteva dintre cele mai eficiente metode pe care le poți aplica pentru a crește vânzările magazinului tău online. Folosește-te de informațiile din acest articol și dezvoltă-ți afacerea într-un timp cât mai scurt.
Sursă foto: shutterstock.com