Fidelizarea clienților: secretul unui business de succes

Atunci când un business implementează strategii de fidelizare a clientilor, 82% dintre clienți aleg să achiziționeze produsele sau serviciile aceleiași companii, chiar dacă există și alte produse competitive pe piață.

Pornind de la această premisă, cu siguranță, ca antreprenor, te-ai întrebat măcar o dată cum poți reduce rata de pierdere a clienților. Iată cele mai importante 4 tactici și strategii de marketing pentru fidelizarea clienților:

  • Implementează un program pentru fidelizarea clienților
  • Investește în strategii de marketing online și targetează-ți clienții cu oferte personalizate
  • Analiza comportamentului consumatorului
  • Rularea de reclame online
  • Învață din feedback-urile clienților
  • Folosește-te de e-mail marketing

 

  1. Implementează un program pentru fidelizarea clienților

    Programele de fidelizare, atunci când sunt implementate corect, sunt foarte eficiente în creșterea frecvenței de cumpărare, deoarece motivează clienții să facă achiziții mai dese pentru a obține recompense.

    Un astfel de program de fidelizare a clienților este benefic de ambele părți: ei obțin mai multe avantaje atunci când fac achiziții dese, iar compania ta se bucură de creșterea cifrei de afaceri. 

    Iată câteva idei de programe de fidelizare pe care le poți implementa:

    • Puncte-premiu. Alocă fiecărui produs anumite puncte, în funcție de valoarea acestuia, iar la fiecare achiziție a unui client, punctele-premiu vor ajunge în contul său. Oferă posibilitatea clientului să folosească punctele-premiu la comenzile viitoare pentru a primi un discount. 
    • Bine de știut! Această strategie se poate aplica și pentru a atrage clienți noi. În contextul în care există potențiali clienți care își creează cont pe site și nu finalizează o achiziție, punctele de discount reprezintă o modalitate de a-i motiva să plaseze cel puțin o comandă. La fiecare cont nou creat pe site, oferă puncte de bun venit pe care noii clienți să le poată folosi pentru a primi discount la viitoarele comenzi. 

    👉Chiar dacă îți concentrezi atenția asupra retenției clienților, nu trebuie să scapi din vedere nici atragerea de clienți noi care să îți încerce produsele sau serviciile și care, în timp, să devină clienți fideli. Descoperă pe blog cum atragi clienti noi.

    • Cod de reducere pentru a doua comandă. Atunci când un client plasează o primă comandă pe site-ul tău, oferă-i un cod de reducere pe care să îl poată folosi ulterior. Poți opta ca acest cod să fie valabil doar într-un anumit interval de timp, pentru a motiva clientul să plaseze o a doua comandă cât mai repede.
    • Cod de reducere pentru recomandare. Oferă un cod de reducere pentru clientul actual dacă acesta recomandă produsele tale unei alte persoane. Atunci când noul client își creează un cont prin intermediul clientului principal, acesta, la rândul lui, poate beneficia de o reducere pentru comenzile sale. 
    • Bine de știut! Această strategie este utilă atât pentru creșterea nivelului de fidelizare a clienților, cât și pentru atragerea de noi clienți, întrucât codul de reducere pentru recomandare are, de cele mai multe ori, un efect pozitiv în lanț.

    👉 Atât fidelizarea clienților, cât și dezvoltarea businessului prin achiziția de noi utilaje sau prin închirierea unui spațiu mai generos de depozitare reprezintă investiții inteligente de care orice afacere în creștere are nevoie. Dacă nu ai suficient capital propriu pentru a-ți pune ideile în aplicare, indiferent că deții un IMM, SRL, SA, II sau IF, poți obține un imprumut super rapid de până la 60.000 RON, de la Filbo. Beneficiezi de rate egale cu dobândă fixă, astfel că nu trebuie să îți faci griji cu privire la modificarea ratei după semnarea contractului.

     

  2. Investește în strategii de marketing online și targetează-ți clienții cu oferte personalizate

    O strategie de marketing care are ca scop targetarea clienților implică 2 pași: analiza comportamentului consumatorului și rularea de reclame online. Iată ce presupune fiecare:

    Analiza comportamentului consumatorului

    Cu cât știi mai multe despre clienții tăi, cu atât mai mult poți să le oferi exact ceea ce își doresc. Un instrument util pe care îl poți folosi în acest pas al strategiei de marketing este un soft CRM (Customer Relationship Management). Acesta îți permite să vezi istoricul cumpărăturilor pentru fiecare client în parte, lucru care te ajută să creezi o ofertă personalizată. Cu ajutorul unui soft CRM poți urmări obiceiurile de cumpărare și vizitele consumatorilor pe site. Un exemplu concret de strategie este de a crea, cu ajutorul unui CRM, o listă a clienților care nu au mai achiziționat nimic de pe site într-o perioadă de 60 de zile și să îi împarți pe categorii, în funcție de produsele pe care le-au achiziționat inițial. Mai apoi, creează o ofertă personalizată pe care să o trimiți fiecărei categorii de clienți în parte.

    Folosind un soft CRM de gestiune a relației cu clienții, nu numai că vei reuși să îți consolidezi relația cu clienții tăi, dar vei face și ca brandul tău să fie primul care le vine în minte atunci când au nevoie de un produs sau serviciu din aria ta de activitate.

    Rularea de reclame online

    Cel de-al doilea pas al unei strategii de marketing online eficiente este de a rula reclame  online, însă, pentru a avea rezultate, trebuie să stabilești mai întâi un profil al clientului ideal. Concret, să ai toate informațiile generale de caracterizare a acestuia, lucru care te ajută să identifici corect intențiile de cumpărare ale utilizatorilor care au nevoie de produsele sau serviciile tale. 

    Iată informațiile pe care ar trebui să le conțină acest profil:

    • nume (fictiv);
    • loc de muncă: dimensiune companie, detalii despre funcție;
    • date demografice: vârstă, sex, venituri, domiciliu (urban, suburban, rural), nivel de educație, statul familial;
    • interese;
    • obiective personale;
    • temeri;
    • motivații de cumpărare.

    Identificarea tuturor caracteristicilor presupune utilizarea mai multor surse, precum: un soft CRM, Google Analytics sau Facebook Analytics.

    Pentru că investițiile, indiferent de natura lor, au nevoie de capital, iată ce avantaje poți obține atunci când alegi Filbo ca sursă de investiții pentru dezvoltarea afacerii tale:

    • beneficiezi de cel mai rapid credit de pe piață pentru firme. Timpul mediu pentru o decizie de credit în ultimele 30 de zile se actualizează pe site în timp real.
    • te bucuri de costuri transparente: rată și dobândă fixe;
    • procedura de obținere a creditului este 100% online;
    • ai nevoie doar de un document: extrasul de cont pe ultimele 30 de zile.

    👉 Accesează acum cel mai rapid credit din piață pentru firme, pentru implementarea unor strategii de marketing inteligente, care să crească nivelul de fidelizare al clienților tăi și să atragă noi clienți pentru succesul afacerii. Apelează la un credit pentru investitii de la Filbo prin care poți să obții până la 115.000 RON pe o perioadă maximă de 36 de luni. Ai avantajul de a rambursa creditul în rate egale sau conform unui scadențar flexibil, adaptat afacerii tale.  În ambele cazuri, beneficiezi de o dobândă fixă.

     

  3. Învață din feedback-urile clienților
    program-de-fidelizare-clienti-filbo

    Pentru a învăța din feedback-ul clienților, trebuie, în primul rând, să le oferi o variantă facilă de a-și spune părerea despre produsele sau serviciile tale. 

    O modalitate foarte la îndemână pentru a susține feedback-ul clienților o reprezintă paginile de social media ale afacerii tale. Poți folosi conținutul publicat online pentru a încuraja clienții să îți ofere un feedback pe care mai apoi să îl folosești în strategia de marketing a afacerii tale de fidelizare a clienților.

    Dacă îți dorești o soluție mai eficientă și automatizată a procesului de colectare a feedback-ului, poți să optezi pentru un software integrat care să solicite feedback pe e-mail clienților care au plasat comenzi pe site-ul tău. Pentru a motiva clienții să ofere un feedback, îi poți recompensa cu o reducere de care aceștia să beneficieze la o comandă plasată ulterior pe site. 

    Folosind această strategie, nu numai că obții informațiile de care ai nevoie pentru îmbunătățirea produselor sau serviciilor tale, dar contribui și la creșterea retenției clienților care vor fi motivați să plaseze și alte comenzi pe site.

     

  4. Folosește-te de e-mail marketing

    Strategiile de e-mail marketing au numeroase avantaje pentru afacerea ta. Iată-le pe cele mai importante:

    • targetează doar persoanele care și-au arătat interesul pentru afacerea ta. Astfel, îți oferă siguranța că banii cheltuiți în campaniile de e-mail marketing merg în direcția care trebuie. Cu cât incluzi mai multe câmpuri în formularul de abonare de pe site, cu atât crește și succesul unei targetări eficiente.
    • mesajele transmise includ un call-to-action puternic și un link care facilitează foarte mult accesul clienților la produse sau servicii;
    • nu ai nevoie de o întreagă echipă de marketing sau de multe cunoștințe tehnice. Există diverse platforme online de e-mail marketing, care îți pun la dispoziție mai multe modele de mesaje și e-mailuri pe care le poți folosi pentru afacerea ta.
    • poți vedea ce a funcționat și ce nu, deoarece majoritatea platformelor îți dau posibilitatea să verifici câte persoane au deschis e-mailul, dar și rata de click sau de conversie înregistrată. Astfel, poți să îmbunătățești constant calitatea e-mailurilor, până ajungi la rezultatele dorite.

    Orientarea organizațiilor spre marketingul relațional a adus în prim-plan două concepte tot mai importante în ultimii ani: atragerea și retenția clienților, care trebuie să fie complementare. În timp ce strategia de atragere a noilor clienți se bazează pe creșterea nivelului de awareness, strategia de retenție urmărește comportamentul lor de achiziție. Cert este că orice strategie de atragere și retenție a clienților necesită un plan bine pus la punct și o sursă de finanțare de încredere.

     

    Sursa foto: freepik.com