Promoție Black Friday: Accesează un credit până pe 29 noiembrie și te trimitem în CITY BREAK unde vrei tu. Vezi detalii!

5 strategii eficiente pentru PFA să crești vânzările afacerii tale

Verificat de: Robert Maftei

Conform unui studiu realizat de fundera.com, 15% dintre antreprenorii care nu au reușit să întrețină activitatea businessului lor susțin că acest lucru este cauzat de imposibilitatea obținerii de capital pentru a implementa strategii de creștere a vânzărilor.

Dacă ai ajuns în punctul în care consideri că vrei și poți mai mult, descoperă în cele ce urmează ce poți face pentru a crește vânzările afacerii tale.

1.   Dezvoltă-ți portofoliul de produse și servicii pentru PFA

Atunci când ai un portofoliu generos de produse sau servicii pe care le oferi clienților, ai posibilitatea de a obține mai multe vânzări și de a dezvolta colaborări pe termen lung. De exemplu, să presupunem că ești un freelancer care oferă servicii de design grafic și ești responsabil de comunicarea vizuală a brandului clienților tăi. O modalitate de a-ți dezvolta portofoliul de produse este să dobândești noi competențe în ariile adiacente de activitate și să investești în echipamente de calitate pentru a putea furniza cele mai bune servicii.

În ceea ce privește ariile de activitate în care poți să te dezvolți, iată câteva competențe noi pe care ai putea să le iei în considerare:

  • UX/ UI design – te vei putea ocupa de interfața site-urilor și aplicațiilor clienților tăi, dar și de identitatea vizuală a acestora;
  • web development – vei putea construi un site de la zero pentru clienții tăi;
  • social media management – pentru că orice afacere are nevoie de prezență online, te poți ocupa tu de asta.

Dobândirea competențelor care crezi că ți se potrivesc cel mai bine se poate face cu ajutorul cursurilor online – cele bune, susținute de profesioniști, pot să dureze chiar și câteva luni, astfel că poți fi sigur că vei obține abilitățile necesare pentru dezvoltarea portofoliului.

În ceea ce privește echipamentele necesare, este important să investești în produse de calitate, pentru a-ți putea face munca mai ușor și pentru a oferi calitate clienților tăi. Indiferent că îți dorești să achiziționezi un sistem PC All in One care poate ajunge și la 30.000 de lei sau ai nevoie să închiriezi un spațiu în care să te simți în largul tău și să te întâlnești cu clienții, aceste lucruri presupun anumite costuri care pot fi acoperite cu ajutorul unui credit pentru PFA.

 

👉 Dacă ai cel puțin 12 luni de activitate, descoperă creditul PFA de la Filbo și bucură-te de avantajele sale:

  • ai nevoie doar de extras de cont și de ultima declarație unică depusă la ANAF;
  • poți obține pană la 115.000 pentru PFA de lei pe o perioadă cuprinsă între 12-36 de luni;
  • dacă ai nevoie de un împrumut mai mic, de până în 60.000 de lei, poți accesa un credit super rapid, 100% online pentru PFA;
  • poți amâna plata pentru 30 de zile dacă ai un comportament bun la creditele în derulare;
  • ai acces gratuit la servicii non-financiare, oferite de partenerii noștri.

 

2.   Practică prețuri competitive

Atunci când prețurile pe care le practici sunt foarte mari comparativ cu cele oferite de competitorii tăi, acest lucru îți poate influența vânzările deoarece unii potențiali clienți i-ar putea alege pe competitorii tăi pe baza acestui aspect. Bineînțeles, acest lucru nu înseamnă că trebuie să scazi prețurile atât de mult încât să nu mai obții un venit profitabil și trebuie totodată să ții cont și de calitatea serviciilor pe care le oferi.

Pentru a stabili cel mai potrivit preț pentru serviciile tale, trebuie să iei în considerare, în primul rând, costurile și timpul pe care îl aloci pentru fiecare proiect în parte. Mai apoi, analizează prețurile competitorilor. Iată cum poți face asta:

  • identifică site-urile de prezentare ale acestora și prețurile pe care le-au afișat;
  • caută bloguri și platforme de discuții care îți oferă informații relevante;
  • apelează la o firmă externalizată care se ocupă cu analiza prețurilor pieței.

👉 Citește și:  8 recomandări prin care poți să faci față competiției.

 

3.   Investește în strategii de marketing pentru afacerea ta de tip PFA

credit PFA pentru afacere

Strategiile eficiente de marketing te pot poziționa pe primele pagini ale motoarelor de căutare și astfel vor crește șansele de a fi abordat de mai mulți clienți. Totodată, nici prezența pe rețelele de socializare nu trebuie neglijată. Pentru a identifica cea mai bună rețea de socializare pe care să fii prezent în mod constant, analizează mai întâi care este publicul tău țintă.

În timp ce poziționarea pe primele pagini ale motoarelor de căutare țin de setările SEO ale site-ului tău, prezența pe rețelele de socializare poate atrage clienți în mod organic sau plătit. Pe lângă postările și interacțiunile zilnice, atunci când ai o ofertă sau când incluzi un nou serviciu în portofoliul tău, poți să lansezi o campanie plătită prin care să afișezi o reclamă special adresată potențialilor tăi clienți.

Atunci când calitatea produselor/ serviciilor tale își spune cuvântul și strategiile de marketing dau roade, s-ar putea ca afacerea ta să înregistreze un ritm accelerat de creștere. Într-o astfel de situație, trebuie să fii mereu pregătit pentru a-i face față și pentru a susține toate costurile necesare cu echipamentele, materiile prime sau dezvoltarea spațiului necesar pentru producție.

 

👉 Descoperă creditul pentru capital de lucru sau investiții de la Filbo. Acesta poate fi ajutorul tău de nădejde dacă ai cel puțin 12 luni de activitate. Iată care sunt principalele avantaje ale sale:

  • poți obține până la 115.000 de lei pe o perioadă maximă de 36 de luni. Dacă ai nevoie de un împrumut mai mic, poți accesa un credit rapid, 100% online, de până la 60.000 de lei.
  • în cazul împrumuturilor de peste 60.000 de lei, un consultant îți va oferi sprijinul necesar obținerii creditului în cel mai scurt timp;
  • poți alege să plătești creditul fie în rate egale, fie conform unui scadențar flexibil, adaptat afacerii tale;
  • poți să amâni plata timp de 30 de zile dacă ai un comportament bun de plată la creditele în derulare.

 

4.   Folosește un sistem de management de tip CRM

Un sistem CRM (Customer Relationship Management) te ajută să gestionezi activitățile și informațiile referitoare la clienți, prospecți și parteneri de afaceri. Iată cum te poate ajuta un sistem CRM să îți crești vânzările:

  • optimizează 4 factori principali: creșterea numărului de oportunități de vânzare, a ratei de conversie, a valorii medii a unui contract și scăderea duratei medii a ciclului de vânzare;
  • poate automatiza activitățile de marketing online, transformând vizitele pe site în oportunități de vânzare;
  • îți permite gestionarea simultană a mai multor proiecte și alocarea resurselor corespunzătoare acestora.

Având în vedere că activitatea ta nu este la fel de complexă ca a unei multinaționale, ai posibilitatea de a folosi un sistem de tip CRM care să aibă doar funcțiile necesare. Astfel, nu ești nevoit să plătești o sumă mare de bani pentru funcții pe care încă nu le folosești, precum cea de administrare a echipelor.

👉 Citește și: Fidelizarea clienților: secretul unui business de succes.

 

5.   Colaborează cu alți freelanceri

Colaborarea cu alții freelancer, fie că sunt organizați și ei sub formă de PFA, fie SRL,  îți poate aduce beneficii atât din punctul de vedere al vânzărilor, cât și din punctul de vedere al dezvoltării rețelelor de networking.

Urmând scenariul de mai sus în care presupunem că oferi servicii de design grafic, în acest caz, poți să colaborezi cu freelanceri care oferă servicii complementare. De exemplu, există freelanceri care se ocupă cu crearea de site-uri și care te-ar putea recomanda clienților lor pentru a le realiza un logo, de exemplu.

Logica este simplă: atunci când un business are nevoie de un site, cel mai probabil se află la început de drum sau, cel puțin,  identitatea de brand nu este încă foarte bine stabilită. Aici ai putea să intervii tu, la recomandarea colaboratorului tău. De asemenea, și tu ai putea să faci recomandări clienților tăi, pentru crearea unui site web.

 

👉 Filbo este un partener de încredere care te poate susține în dezvoltarea de care ai nevoie. Indiferent de modul în care dorești să cheltuiești buget pentru dezvoltarea afacerii tale, noi îți putem oferi tot sprijinul financiar necesar. Conform unui studiu intern realizat în octombrie 2022, 9 din 10 clienți recomandă Filbo datorită procesului rapid de finanțare, cerințelor privind documentele, costurilor și procesului de acordare a unui credit.

 

Sursă foto: shutterstock.com