8 recomandări prin care faci față competiției

Concurența este sănătoasă pentru afacerile online – forțează inovația, stimulează progresul și aduce numeroase beneficii utilizatorilor – poate cea mai important piesă din puzzle. Totuși, această rivalitate poate fi și intimidantă, mai ales când ești un start-up și te arunci în luptă cu “greii” pieței.

Nu vrei să dai înapoi, dar nu ești sigur cum să abordezi ideea de concurență. Fiecare companie sau start-up online se confruntă cu această problemă, iar succesul se reduce, în cele din urmă, la dezvoltarea unui plan de a răspunde mai bine nevoilor clienților, de a genera o marcă reală, credibilă, și de a construi o echipă puternică.

Și, pentru că vorbeam de „credibil”, o informație esențială care poate cataliza orice demersuri competitive este faptul că oamenii vor avea, întotdeauna, o mai mare încredere într-o afacere mică, cu care pot simți o legătură, decât într-un gigant.

Partenerii noștri de la easySales echipa care dezvoltă o platformă românească, accesibilă și unificată de management automatizare și centralizarea activităților eCommerce, oferă câteva sfaturi după ce a intervievat zeci de comercianti

Produse și servicii cu adevărat de calitate

Steve Jobs s-a întrebat: Cum pot să fac acest produs mai frumos și mai ușor de folosit?

Traian Vuia s-a întrebat cum să facă un aparat mai greu decât aerul să zboare fără catapulte?

Pentru noi, la easySales întrebarea obsedantă este: Cum să facem platforma easySales să eficientizeze și mai mult activitatea comercianților și să integreze marketplace-uri ce cresc vânzările?

Competitie_1

Dacă vrei să învingi concurența, ca afacere mică, una dintre cele mai bune strategii pe care le poți utiliza este, pur și simplu furnizarea, de produse sau servicii remarcabile. 74% dintre utilizatori consideră că reputația „word of mouth” este un factor-cheie de influență în decizia lor de cumpărare. Sigur, un logo grozav și un branding eficient vor juca, de asemenea, un rol cheie în succesul tău. Cu toate acestea, dacă produsul sau serviciul nu lasă o impresie pozitivă de durată, nu vei reuși să câștigi loialitate, clienți recurenți și clienți noi din recomandări. Continuă, în permanență, să rafinezi produsul și experiența. Fă un survey scurt și întreabă clienții cu ce soluții poți să îi ajuți mai mult.

 Definește-ți brandul

Cine ești? Întrebarea la care trebuie să fii mereu gata să răspunzi, simplu și clar. Cu un produs sau un serviciu remarcabil, deja setat mai sus, este timpul să lucrezi la branding-ul afacerii tale online. Iar asta înseamnă mult mai mult decât logo-uri atrăgătoare, ci un amestec al experiențelor fiecărui client cu produsele și serviciile tale. Cel mai bun mod de a rămâne memorabil este să mergi împotriva curentului. Mica ta afacere nu este, probabil, prima care oferă ceea ce încerci să vinzi. Ceea ce te va diferenția de ceilalți este să brandul diferit. Acesta necesită timp pentru a se construi în mintea unui potențial client, așa că e nevoie să faci eforturi suplimentare. Fă o listă cu lucrurile pe care concurenții tăi nu vor să le facă, dar alți concurenți din străinătate, au fost obligați să le implementeze. Apoi prioritizează. Poate listarea automatizată pe un marketplace nou cu ajutorul soluțiile de la partenerii de la easySales.

Alege-ți nișa, sau chiar micro-nișa

Mulți antreprenori online fac greșeala de a încerca să atragă un public larg. În primul rând nu sunteți eMag să vindeți de toate pentru toți. Cu toate acestea, una dintre cele mai bune strategii ale unei afaceri mici este de a viza cu precizie grupuri specifice de oameni care doresc să rezolve o problemă foarte clară: de exemplu munca de acasă, iubitori de câini, părinți care caută soluții de siguranță pentru copii lor, etc, Când ți-ai definit piața țintă și ai înțeles cine beneficiază cel mai mult de pe urma produselor sau serviciilor tale, vei atrage mai mulți clienți, te vei poziționa ca un expert și vei putea percepe mai mult, ca tarif pentru specializarea și calitatea percepută.

Devino expertul de încredere

competitie_2

Pentru a învinge cu adevărat concurența și a te separa de grup, trebuie să te poziționați ca expert credibil în domeniul tău. Cum faci asta? Răspunsul este simplu: demonstrează-ți unicitatea și expertiza, prin crearea de conținut valoros, unic, și oferă publicului țintă un motiv în plus să te contacteze și să-ți cumpere produsele sau serviciile, după ce i-ai dat deja valoare, prin ceea ce ai scris sau prezentat pe site și pe conturile de Social Media.

Gândește-ți diferențiatorii

Dacă vrei să ieși în evidență față de concurență, trebuie să fii diferit. Dacă vrei să construiești un brand puternic, trebuie să identifici exact ceea ce te face unic. Inclusiv făcând bătrâna analiză SWOT. Trebuie să te folosești de diferențiatorii competitivi – lucrurile specifice care vă îți fac afacerea online diferită de concurență. După ce ai trecut prin brainstorming și ți-ai făcut o listă a diferențierilor competitivi, asigurați-te că îi incluzi în mesajul companiei, cultura companiei și strategiile de marketing. Practic, în toate punctele de contact dintre afacere și clienți.

Dă o față produsului tău

Multe afaceri mici eșuează, deseori, chiar pentru că proprietarii lor sunt, mai degrabă, patronii decât fața afacerii lor. Sunt numeroase exemple despre ceea ce poate merge prost, atunci când proprietarii își lasă afacerile să se conducă singure. Deși afacerea ta online trebuie să funcționeze bine și fără prezența ta continuă – practic, atunci își demonstrează viabilitatea, trebuie să descoperi un echilibru și să găsești o modalitate de a fi fața credibilă a afacerii – ne întoarcem la sfatul despre cum să devii expert – și de a te conecta cu utilizatorii. Afacerile de succes au, deseori, un lucru în comun: proprietari care sunt activi și implicați.

Concentrează-te pe experiență

Cu toții am căutat o afacere mică pe Google, am dat click pe link-ul către site, doar pentru a descoperi că acesta era inutilizabil pe smartphone, slab proiectat sau fără informațiile elementare de contact. Este un mod de a pierde imediat încrederea de revenire la Google, pentru a găsi o altă companie care să rezolve nevoia de la care a și pornit căutarea. Afacerile online mici trebuie să își ajusteze mentalitatea că un site web este doar o broșură pentru compania lor sau că designul și experiența de utilizator nu contează. Trebuie să înceapă să se gândească la construirea unei experiențe online, care să cultive încrederea și să îi ajute pe utilizatori să găsească informațiile relevante, pe care le caută.

 

Automatizează, Automatizează, Automatizează cu easySales

easySales

 

Înainte petreceai o bună parte din timp pe task-uri simple, repetitive și plictisitoare care consumau timp. Acum poți automatiza asta într-un simplu proces de câteva click-uri. Testezi platforma easySales, încarci produsele prin import API și integrezi serviciile cu care tu ești obișnuit: curieri multiplii, softuri de facturare, servicii SMS si e-email, platforme eCommerce.

Procese ca generarea de AWB-uri si facturi pentru comenzile din multiple marketplace-uri, sincronizarea automată de stocuri,  rapoarte centralizate, procesare rapidă de comenzi. Gândeste-te la câtă hârtie ai fi economisit, dacă ai fi adoptat aceste soluții mai rapid.

Digitalizarea firmei tale se plătește singură. Câștigi înapoi toate orele pe care le-ai consumat cu activități care ar fi putut fi automatizate. De acum încolo ești propriul stăpân pe timpul tău și lași soluțiile digitale să facă treaba în locul tău.

Platforma easySales a fost dezvoltată ca o soluție la provocările comercianților care întâmpinau provocări serioase în a lista oferte pe un marketplace-uri populare din România. ​Află cu ce este diferită platforma easySales de alte platforme.

comunicat_easysales si filbo

Concluzia? Competiția este benefică. Concurenții sunt accesibili, dar tehnologia te ajută să iei avânt. Tot ce trebuie este disciplină, seriozitate, planificare, automatizare și sprijin financiar. Iar pentru sprijin în automatizare și în tot ce înseamnă know how în eCommerce și vânzare pe multiple marketplace-uri din Ungaria, Bulgaria și România, nu ezita să apelezi la specialiștii noștri, de la easySales.

Beneficiază de 14 zile testare gratuită a platformei easySales și beneficiezi de:

  1. Listare automatizată produse pe marketplace-ul Doraly
  2. Acces la o singură platformă, în loc de mai multe
  3. Sincronizări automate stocuri și prețuri pe toate canalele
  4. Procesare comenzi bulk, într-un singur loc, indiferent de sursa lor
  5. Acces la o echipă de suport agilă.

Iar dacă vrei să descoperi și alte informații utile despre eCommerce accesează blogul easySales aici: blog.

Afla mai multe 037 123 34 39 sau la contact@easy-sales.com. Te așteptăm la testare!

Sperăm că ți-a fost util articolul nostru de pe Filbo, scris de către partenerii noștri de la easySales