Cum să obții clienți noi pentru afacerea ta online

Share on facebook
Share on linkedin

Comerțul online a luat amploare în lume și în România în ultimii ani, în special în anul 2020 datorită pandemiei și nenumăratelor restricții de miscare.

Tot mai multe persoane apelează la shopping-ul online datorită multelor avantaje precum: economisirea timpului, prețuri de multe ori mai mici, retur gratuit, etc.

În timp ce creșterea comerțului online prezintă o oportunitate pentru afaceri, este de asemenea o provocare pentru acestea să iasă în evidență într-un mediu atât de aglomerat.

Există câteva metode pe care le poți aplica pentru a asigura succesul afacerii tale online.

 

Inspiră încredere

Pentru a crea interes din partea potențialilor clienți, este imperativ să inspiri încredere. Un retailer online are mai multe șanse să obțină clienți noi atunci când brandul său pare legitim, sigur, profesional și, în acelasi timp lăudat de alte persoane.

Ambalajele produselor tale, fotografiile, descrierile produselor pe website, fac diferența dintre un click pe “adaugă în coș” și părăsirea website-ului. De aceea, este foarte important ca toate aceste detalii să fie executate la un nivel foarte înalt de calitate.

Administrarea unei afaceri online nu se oprește la website, ci trebuie să continue în orice fel de comunicare cu clienții si potențialii clienți. Același standard trebuie păstrat și pe parcursul livrării produselor și chiar și după ce clientul a intrat în posesia produsului achiziționat. Dacă există orice fel de probleme pe parcursul livrarii, foloseste un canal de comunicare cu clientul prin care să îl asiguri că te ocupi de situația sa.

Un alt aspect important pentru afacerile online sunt testimonialele. Implementează email-uri automate la câteva zile după ce clientul a primit produsul, prin care îi mulțumești că a ales brand-ul tău și totodată, prin care îl rogi să îți acorde feedback (testimonial) pe website. Cel mai rău lucru care se poate întâmpla este să spună nu, dar în general abordarea aceasta funcționează pentru că oamenilor le place să ajute.

 

Stabilește care este audiența ta

Pentru a primi trafic de calitate către website, o afacere online trebuie în primul rând să stabilească o audiență target realistă. De exemplu, dacă în magazinul tău online vinzi produse de fashion de lux pentru femei, evident audiența ta target va fi formată din femei cu situație materială foarte bună, care sunt interesate de fashion. Targetul tău trebuie să fie cât mai detaliat și să includă vârsta, sexul, locația și interesele persoanelor pe care ți le doresti ca și clienți.

O greseală mare pe care multi antreprenori o fac este că se promovează catre mase. Această abordare nu face decât să risipească bani și să nu aducă multe rezultate in schimb.

 

Fă-ți reclamă strategic

Odată ce ai o bază de clienți și cunoști profilul acestora, este ușor să faci promovare plătită pe rețelele de socializare. Deși nu necesită o investiție mare, conform statisticilor, rata de conversie pe platforme precum Facebook, este de doar 0.9% în medie.

Platformele de social media mai pot fi folosite pentru a te promova și prin intermediul influencerilor. Deși această abordare este ca o sabie cu două tăișuri, deoarece mulți “influenceri” cumpără urmăritori, poți afla cu ușurință dacă audiența acestora este reală, astfel ca tu să îți maximizezi investiția.

Poți verifica ușor dacă un influencer a cumpărat urmăritori, folosind website-ul SocialBlade. Dacă indentifici media de urmăritori pe zi și obeservi că în unele perioade există niste vârfuri care nu sunt justificate, acesta este primul semn de achiziție plătită de urmăritori și în cazul acesta nu dorești să colaborezi cu astfel de “influenceri”.

Un alt aspect la care trebuie să acorzi atenție este numărul de like-uri și comentarii la postări. Media ar trebui să fie undeva între 5-10% în funcție de domeniu. Asta înseamnă că dacă o pagină are 10.000 de urmăritori, engagement-ul ar trebui să fie undeva între 500-1000 de like-uri/comentarii.

Dacă în schimb, îți îndrepți atenția către motoarele de căutare, promovarea prin Google, care are la bază targetarea persoanelor care deja caută produse similare cu cele pe care tu le oferi, poți avea rezultate mult mai bune și o conversie de 4.4% în medie.