O strategie de marketing digital este un aspect important în succesul unei afaceri, indiferent de dimensiunea acesteia sau de faptul că face business online sau nu.
Marketingul unei afaceri mici, în special pentru o afacere locală, poate să includă multe metode de promovare offline dar, în același timp, trebuie sa includă și strategii de marketing digital pentru a captura cât mai mulți clienți.
Există câteva elemente esențiale în marketingul digital care pot aduce rezultate foarte bune unei afaceri de dimensiuni mici. Unele dintre ele sunt mai potrivite pentru business-urile care fac afaceri offline, iar altele sunt mai eficiente pentru afacerile online.
Care strategie de marketing digital este cea mai potrivită pentru afacerea mea?
In primul rând trebuie să înțelegi clienții pe care îi ai și să afli unde își petrec aceștia timpul online. Audiența pe care trebuie să o targetezi online poate fi foarte diferită de cea cu care esti obișnuit offline. Bugetul, de asemenea, va fi un factor important în stabilirea unei strategii de marketing digital.
Nu-ți fie teamă să testezi câteva metode diferite în procesul de decizie. Uită-te la rezultate pentru a vedea care metoda este cea mai eficientă și asigură-te ca banii cheltuiți îți revin sub formă de clienți.
Unele strategii sunt greu de măsurat, dar dacă urmărești constant vânzările pe perioadele în care ai implementat anumite strategii, nu va fi foarte dificil să faci corelații.
Marketingul Motoarelor de Căutare sau Search Engine Marketing
Acest segment de marketing este critic pentru o afacere mică. Îți dă șansa să concurezi cu branduri mari, prin simplul fapt că îți oferă vizibilitate în motoarele de căutare.
Din moment ce multe persoane folosesc motoarele de căutare, precum Google, pentru a prospecta piața, este important ca afacerea ta să apară în primele rezultate pentru cuvinte cheie care sunt asociate cu produsele sau serviciile pe care le oferi.
Există numeroase agenții de marketing sau freelanceri, în funcție de buget, care te pot ajuta cu aspectul acesta.
Content Marketing
Această strategie are la bază conținut (text, video, infografice, etc.) pe care îl folosești pentru a oferi potențialilor clienți informații gratuite care aduc un plus de valoare, și care nu are ca scop vânzarea produselor tale.
De exemplu, articolul pe care îl citești acum este parte din strategia de content marketing a Filbo, prin care oferim resurse gratuite antreprenorilor, chiar dacă unii dintre ei nu sunt clienții noștri în prezent. Pe viitor, dacă unele dintre sfaturile noastre îți vor fi de ajutor, îți vei aduce aminte de noi și, sansele sunt că ne vei alege pe noi când vei avea nevoie de finanțare pentru afacerea ta.
Social Media Marketing
Social media este ca o sabie cu două tăișuri. Este la îndemâna oricui dar pe de altă parte, daca nu știi să o folosești nu doar că nu vei avea rezultate dar vei si cheltui foarte mulți bani.
In plus, este necesar să știi care este platforma folosită de audiența ta și să te focusezi pe ea. Multi antreprenori fac greseala să ia social media cu asalt și să deschidă profile de business pe 3 sau chiar 4 platforme deodată. Nu fă greșeala asta. Află întâi unde își petrec clienții tăi timpul online și alege o singură platformă.
Folosește social media pentru a dezvolta relații cu clienții tai si nu doar pentru a te promova. Ascultă si interacționează cu audiența ta pentru a obține rezultate.
Email Marketing
Specialiștii în marketing toți cad de acord că “banii sunt în lista de contacți” si au dreptate. In momentul în care dezvolți o listă de contacți, care si-au dat acordul ca tu să le trimiți materiale de marketing, acea listă este asul tău.
Fie că ai creat lista de modă veche, cerându-le clienților tăi adresa lor de email, sau că ai creat lista prin website-ul tău cerându-le vizitatorilor să se înscrie la newsletter-ul tău, acea listă este a ta și nu ti-o poate lua nimeni, spre deosebire de un profil de social media care îti poate fi închis pentru că ai încălcat niste reguli noi de care nu aveai habar.
Dacă încă nu ai lucrat la dezvoltarea unei liste de email-uri de la clienții tăi, nu este târziu să o faci.
Mobile Marketing
Experiența consumatorilor în ziua de astăzi este condusă de utilizarea telefoanelor mobile. Fie că sunt în căutarea unui produs, a unei companii, doresc să facă o comparație de preț sau chiar să facă o achiziție, telefonul mobil este device-ul cel mai des utilizat de consumatori.
De aceea este important ca afacerea ta să aibă o prezență online și nu doar atât, ci prezența ta online, fie că vorbim de un website sau email-uri trimise clienților, trebuie să fie “prietenoasa” cu telefoanele mobile. Asigură-te că orice actiune de marketing digital poate fi vizionată fără probleme pe un ecran de telefon mobil.
PPC sau Pay Per Click Marketing
Dacă nu ești familiarizat/ă cu acest termen, PPC sau pay per click, este metoda prin care un business se promovează online în motoarele de căutare precum Google, targetând cuvinte cheie.
După cum poți vedea în exemplul de mai jos, am căutat “pantofi de damă din piele”. Primele 4 rezultate sunt defapt “reclame”. Le poți recunoaște după simbolul “Ad” din stânga.
Abia după 4 reclame încep să apară rezultatele organice, deci după cum poți vedea, competiția în motoarele de căutare este acerbă, atât între rezultatele organice cât și între cele plătite.
Unul dintre beneficiile PPC este că plătești efectiv doar rezultatele. După cum îi spune și numele, plătești pentru click. Nu contează dacă 1000 de oameni au văzut reclama ta, dacă doar 10 au dat click, vei plăti pentru cei 10.
Concluzii
Ințelegem că toate aceste informații pot fi coplesitoare, dar suntem de părere că marketingul digital este esențial în ziua de astăzi, când comportamentul consumatorilor se schimbă tot mai mult si se bazează pe informațiile găsite online.