Promoție Black Friday: Accesează un credit până pe 29 noiembrie și te trimitem în CITY BREAK unde vrei tu. Vezi detalii!

8 Pași de urmat pentru un customer service excelent

Verificat de: Robert Maftei
Un customer service excelent creează clienți fideli pe viață care sunt dispuși să recomande afacerea ta prietenilor, colegilor și familiei. Furnizarea de customer service la nivel înalt începe cu dorința autentică de a satisface clienții dincolo de produsele sau serviciile pe care le vinzi. Trebuie să iei în considerare experiența cumulată pe care clienții tăi o au cu tine și afacerea ta atunci când îți vizitează magazinul, website-ul sau pagina de social media, cum se simt și la ce se gândesc și ce poti face tu ca să le îmbunătățesti experiența. Învață mai multe despre clienții tăi ca să poți crea un model de customer service excelent.  

1.Cunoaște bine produsul sau serviciul pe care îl vinzi

Pentru a furniza un bun customer service, trebuie în primul rând să înțelegi foarte bine ce vinzi. Asigură-te că tu și angajații care interacționează direct cu clienții, cunoasteți toate funcționalitățile produsului sau serviciului. Ai în vedere care sunt cele mai des întalnite întrebări pe care clienții tăi le au și cum poti să le răspunzi, astfel încât aceștia să părăsească magazinul tău satisfăcuți.  

2.Fii prietenos

Deși nu e o știință, foarte mulți antreprenori sau angajați care interactionează direct cu clienții, uită să zâmbească. Un salut prietenos alături de un zâmbet sunt baza unui customer service excelent. Chiar dacă nu te vezi la față cu clienții ci vorbești doar la telefon cu ei, zâmbetul este simțit la celălalt capăt la firului.  

3.Multumește

Recunoștința este memorabilă și le poate aduce aminte clienților tăi de ce au ales să cumpere de la tine. Indiferent de tipul de afacere pe care îl deții, un simplu “mulțumesc” după fiecare tranzacție este unul dintre cele mai simple moduri să începi o rutină de construire a unui customer service solid.  

4.Instruiește-ți angajații

Este important ca angajații, nu doar cei care lucrează la departamentul de customer service, să înțeleagă și să știe cum ar trebui să comunice și să interacționeze cu clienții. Asigură-te că ai în vedere un program, chiar si de două zile, de instruire a angajaților, prin care aceștia vor avea toate informațiile și uneltele necesare pentru a furniza un customer service de excepție.  

5.Dă dovadă de respect

În interacțiunea cu clienții de multe ori sunt implicate tot felul de emoții, chiar și negative, de aceea este important să nu uiți niciodată să fii respectuos cu clienții sau potențialii tăi clienți.  

6.Ascultă

Am fost invățați greșit că atunci când dorim să vindem ceva trebuie să vorbim foarte mult și să prezentăm produsul sau serviciul în cel mai mic detaliu. Această abordare nu face decât să deruteze potențialul client. Dacă dorești să îți vinzi produsele, în primul rând trebuie să asculți ce nevoi are potențialul tău client. Deși pare atât de simplu, ascultatul este o aptitudine foarte rară în lumea antreprenoriatului de azi.  

7.Fii receptiv

Atunci când un client are nevoie de ajutor sau de niște răspunsuri, cel mai important este să fii receptiv. Nu este nimic mai neplăcut pentru un potențial client decât să dorească să afle mai multe despre un produs sau despre afacerea ta și să nu primească niciun răspuns.  

8.Cere feedback

Vei ramâne surprins/ă despre câte poți învăța din feedback-ul clienților tăi. Desi uneori poate fi greu de înghițit, dacă depășești niste feedback-uri negative și nu o iei personal, poți îmbunătăți semnificativ produsele sau serviciile pe care le oferi, astfel încât să creezi o bază largă de clienți care vor fi fericiți să te recomande altora.