Promoție Martie: Susținem femeile antreprenor și în luna dedicată lor le oferim 1% reducere la dobânda creditelor Filbo. Vezi detalii!

Model de împuternicire pe firmă – ce este și cum se completează

Verificat de: Maftei Robert

Un management eficient al timpului se află printre principalele provocări ale antreprenorilor, în special când se află la început de drum. Această afirmație este susținută de un studiu efectuat de Agility PR Solutions, care menționează că 63% dintre proprietarii de afaceri lucrează mai mult de 50 de ore pe săptămână.

Atunci când ești preocupat cu identificarea de soluții pentru optimizarea proceselor afacerii tale și cu dezvoltarea de idei inovatoare care să contribuie la dezvoltarea businessului tău, s-ar putea să constați că timpul nu îți ajunge să le faci pe toate. Într-o astfel de situație, poți să apelezi la ajutorul unei persoane care să ia asupra sa o parte din volumul tău de lucru. Ar putea să te reprezinte în relația cu instituții ale statului sau diverse instituții financiare.

Descoperă în continuare ce este împuternicirea pe firmă, când ai nevoie de ea și cum trebuie completată.

  • Ce este o împuternicire pe firmă
  • Tipuri de împuterniciri pe firmă
  • Este obligatorie o procură notarială sau împuternicirea se poate scrie de mână?
  • Model de împuternicire pe firmă. Ce conține și cum trebuie completată

 

Ce este o împuternicire pe firmă

Împuternicirea pentru firmă reprezintă un contract de mandat prin care administratorul unei companii (mandantul) împuternicește o persoană (mandatar) să încheie sau să execute activități juridice, cu scopul de a menține buna desfășurare a activității companiei. Aceste activități pot fi de administrare, conservare sau dispoziție.

Motivele pentru care administratorii apelează la o împuternicire pe firmă sunt diverse. Aceștia aleg să desemneze pe cineva care să îi reprezinte fie din cauza lipsei de timp, fie din cauza lipsei de informații în anumite arii de activitate.

👉 Pentru că micii antreprenori au nevoie de cât mai multe resurse care să îi ajute să se dezvolte, noi, echipa Filbo, punem la dispoziția clienților noștri, în mod gratuit, o serie de servicii non-financiare oferite de parteneri. Iată câteva exemple:

  • o platformă internațională care te ajută să îți extinzi parteneriatele și în alte țări;
  • un marketplace simplificat care poate să contribuie la accelerarea vânzărilor;
  • o platformă pentru emiterea facturilor fiscale în conformitate cu legislația din România.

 

Tipuri de împuternicire pe firmă

În funcție de activitățile juridice care sunt implicate, împuternicirile pe firmă se împart în mai multe categorii.

Iată care sunt acestea:

  • împuternicire pentru activități de administrare, precum: încheierea contractelor de prestări servicii, încheierea sau desfacerea contractelor de muncă, închirierea unor bunuri din patrimoniul companiei sau încasarea veniturilor din chirii etc.
  • împuternicire pentru activități de conservare, precum: depunerea bilanțului companiei, plata taxelor și impozitelor către stat, semnarea proceselor verbale de constatare, semnarea și avizarea declarațiilor fiscale etc.
  • împuternicire pentru activități de dispoziție, precum: efectuarea de operațiuni bancare din și în conturile companiei, vânzarea unor bunuri din patrimoniul companiei, întocmirea actelor de dizolvare sau lichidare a companiei etc.

👉 Administrează-ți afacerea într-un mod eficient și află ce obligații ai de îndeplinit după înființarea unui SRL.

 

În cele mai multe cazuri, administratorii companiilor apelează la procură notarială pentru a împuternici pe cineva care să îi reprezinte în relația cu banca sau cu orice altă instituție financiară. În aceste situații, avem 2 tipuri de procuri notariale:

  • pentru operațiuni bancare, precum administrare cont bancar, deschidere de conturi noi și vizualizare extrasuri
  • pentru a obține/ semna un credit necesar fie pentru dezvoltarea afacerii, fie pentru a asigura capitalul de lucru pentru o activitate neîntreruptă.

 

Dacă îți dorești să obții un împrumut pe firmă fără să apelezi la procură de împuternicire, poți să apelezi la un împrumut online.

Indiferent că îți dorești să investești în echipamente performante de producție, în tehnologii moderne sau poate ai nevoie de capital pentru deschiderea mai multor spații de lucru, Filbo poate fi partenerul potrivit pentru tine.

👉 Dacă firma ta are cel puțin 6 luni de activitate, iată avantajele de care beneficiezi atunci când apelezi la un credit pentru capital de lucru și investiții de la Filbo:

  • poți obține până la 115.000 de RON pentru o perioadă maximă de 36 de luni;
  • fiind cel mai rapid credit pe piață pentru firme, poți parcurge întregul proces 100% online. Timpul mediu pentru o decizie de credit în ultimele 30 de zile este afișat pe site.
  • dacă întâmpini o situație neprevăzută care te împiedică să plătești rata, nu trebuie să-ți faci griji! Poți să amâni plata ratei timp de 30 de zile, fără penalizări, dacă ai un comportament bun de plată la creditele în derulare.

 

Este obligatorie o procură notarială sau o împuternicire se poate scrie de mână?

Pentru a împuternici o altă persoană să ia unele decizii în locul tău, nu este obligatorie o procură notarială. Cu toate acestea, unele instituții de stat sau private au dreptul de a solicita procură notarială pentru a avea garanția că împuternicirea este autentică. Este recomandat să te interesezi în prealabil la instituția în cauză dacă este nevoie de document notarial sau nu.

Dacă decizi să apelezi la un notar pentru redactarea împuternicirii pe firmă, iată documentele de care vei avea nevoie:

  • actul de identitate al părții care face împuternicirea în original;
  • copia actului de identitate al persoanei împuternicite;
  • certificatul de înregistrare al firmei.

 

Află câteva lucruri bine de știut dacă apelezi la o procură notarială:

  1. Pentru persoanele juridice, împuternicirea se face fizic, la biroul notarial, de către fondator, asociat sau administrator, iar pentru PFA, II sau IF, împuternicirea se face de către persoana fizică, titularul acestor forme de organizare.
  2. Indiferent de situație, persoana împuternicită (mandatarul) nu este necesar să se prezinte la biroul notarial.

Dacă optezi pentru o împuternicire scrisă de mână, descoperă în continuare un model simplu de împuternicire pe firmă și sfaturi referitoare la completarea acesteia.

 

Model de împuternicire pe firmă. Ce conține și cum trebuie completată

procura-imputernicire-pe-firma

 

Orice procură de împuternicire pe firmă trebuie să conțină următoarele:

  1. Datele de identificare ale firmei;
  2. Datele de identificare ale persoanei care va fi împuternicită;
  3. Scopul pentru care se face împuternicirea. Acesta trebuie menționat cât mai clar și concis în procura de împuternicire.
  4. Data la care se face împuternicirea și, dacă este cazul, perioada de valabilitate;
  5. Semnătura administratorului societății comerciale;
  6. Ștampila societății comerciale.

Exemplu de împuternicire pentru efectuarea unor operațiuni bancare

model Imputernicire firma

 

În cazul în care dorești să împuternicești pe cineva să efectueze operațiuni bancare în locul tău, la punctul 3 în modelul de împuternicire firmă, poți să menționezi următoarele:

„Doresc ca mandatarul să reprezinte interesele societății în relația cu banca și să efectueze operațiuni bancare în și din conturile societății. În acest scop, mandatarul va putea face retrageri, transferuri, să verifice situația conturilor, să le desființeze sau să le lichideze, precum și să obțină și să confirme extrasele de cont. Pentru aducerea la îndeplinire a prezentului mandat, mandatarul meu mă va reprezenta în fața oricărei instituții bancare, va face cereri și declarații în numele meu și pentru mine, semnătura sa fiindu-mi opozabilă.”

 

Exemplu de împuternicire pentru obținerea unui credit pe firmă

În cazul în care dorești să împuternicești pe cineva să obțină un credit pe firmă, scopul menționat în modelul de împuternicire ar trebui să cuprindă următoarele informații:

„În îndeplinirea prezentului mandat, mandatarul meu este împuternicit să semneze în numele meu și pentru mine contractul de credit. De asemenea, mandatarul meu este împuternicit să îndeplinească în numele meu și pentru mine toate obligațiile care rezultă din contractul de credit și să primească toate actele de procedură.

Eu declar că am cunoștință de conținutul tuturor condițiilor contractuale cuprinse în documentele care urmează să se încheie cu instituția financiară și că sunt responsabil pentru îndeplinirea tuturor obligațiilor asumate de mandatarul meu.”

Administrarea unei companii îți aduce o mulțime de satisfacții, însă, când ești la început de drum, te poți confrunta cu volumul mare de lucru și programul foarte încărcat. Astfel, poți să constați că nu ai suficient timp pentru a identifica noi idei și oportunități de dezvoltare. Dacă te regăsești într-o astfel de situație, poți să apelezi la o persoană care să te reprezinte și să preia o parte din sarcinile tale, în mod legal.

👉 Te gândești să îți dezvolți afacerea și ai nevoie de un contract de credit? Descoperă la ce să fii atent înainte de semnarea unui contract de credit pe firmă!

 

Cu toate acestea, nu uita că în prezent tehnologiile avansate îți oferă posibilitatea de a îndeplini anumite activități 100% online, fără efort și într-un timp foarte scurt. În ceea ce privește administrarea conturilor bancare, transferurile și obținerea extraselor de cont, acestea se pot obține online prin intermediul aplicației mobile sau prin intermediul platformei web pusă la dispoziție de instituția bancară cu care colaborezi.

Atunci când vorbim de obținerea unui credit, îți reamintim că și acesta se poate obține 100% online. Dacă afacerea ta este eligibilă pentru obținerea unui credit bancar, atunci este recomandat să alegi această opțiune datorită costurilor reduse în ceea ce privește dobânda. În cazul în care afacerea ta nu respectă toate criteriile de eligibilitate solicitate de către o bancă, poți oricând să apelezi la un credit IFN cu costuri puțin mai mari.

Dacă îți faci griji că nu cunoști suficiente informații financiare astfel încât să faci cea mai bună alegere pentru afacerea ta, Filbo îți pune la dispoziție un specialist financiar care îți poate oferi consultanță și suport în obținerea unui împrumut pentru capital de lucru și investiții. În acest mod, ai parte de asistență specializată și te asiguri că iei decizia potrivită pentru dezvoltarea afacerii tale.

👉 Descoperă povestea Filbo și alege-ne ca partener de încredere pentru afacerea ta! Iată ce ne recomandă:

  • finanțarea corectă, modernă și avantajoasă. Filbo reinventează, într-o cheie nouă și onestă, toate aspectele sub-optime, ilogice sau incorecte ale finanțărilor tradiționale;
  • costul prietenos, fără surprize sau steluțe;
  • procedura simplă de obținere a creditului și o analiză super rapidă a cererii.

Conform unui sondaj extern realizat în luna octombrie, 9 din 10 clienți ne-ar recomanda cunoscuților, având în vedere procesul, costurile și rapiditatea obținerii creditului.

Sursă foto: shutterstock.com