Promoție Black Friday: Accesează un credit până pe 29 noiembrie și te trimitem în CITY BREAK unde vrei tu. Vezi detalii!

Cum să întărești prezența afacerii tale în mediul online

Verificat de: Robert Maftei
Dacă am învățat ceva din cele petrecute în anul 2020, este că prezența online pentru o afacere este vitală. Procesul de prospectare și decizia de cumpărare s-au schimbat la 180 de grade din cauza restricțiilor de mișcare, astfel încât cumpărătorii au apelat la shopping-ul online, care a înregistrat o creștere de 30% în anul 2020 față de 2019. Chiar dacă nu activezi în domeniul e-commerce, prezența online aduce beneficii majore afacerii tale. Unele dintre aceste beneficii sunt:
  • creșterea brand awarenss-ului
  • accesul la mai multi potențiali clienți
  • creșterea sferei de influență în piață
Pentru a crea o prezență puternică în mediul online, trebuie urmați câțiva pași indiferent de modul de operare al afacerii tale, online sau tradițional.  

Website

Chiar dacă ai o afacere mică, website-ul este foarte important deoarece potențialii cumpărători în stadiul de prospectare, vor căuta în primul rând website-ul tău pentru mai multe informații. Mulți antreprenori au conceptia greșită că este nevoie de un website developer si de foarte mulți bani și de aceea nici nu iau în considerare construirea unui website. Dacă ești un antreprenor care știe să folosească un computer și internetul, există multe variante de a construi chiar tu un website pentru afacerea ta, chiar dacă nu ai mai făcut asta niciodată. Câteva dintre variantele perfecte pentru cei care nu au experiență în construirea unui website sunt:

Squarespace

Squarespace este perfect pentru începători deoarece vine cu template-uri create de profesioniști pe care le poți customiza după nevoile afacerii tale. Este potrivit pentru orice tip de afacere, mai puțin pentru e-commerce, deoarece nu are toate funcțiile necesare unui magazin online. squarespace pentru incepatori

WIX

Wix, este foarte potrivit pentru cei care sunt la prima experiență de construire a unui website. Cu elemente de drag and drop, poți construi un website așa cum îți dorești în doar câteva ore. Dacă dorești doar un website de prezentare unde potențialii clienți să te poată găsi, WIX este soluția potrivită pentru tine.   cum sa creezi un website cu wix  

Shopify

Precum Squarespace, Shopify este perfect deoarece vine cu template-uri create gata si optimizate pe care trebuie doar să le customizezi cu fotografiile si textul tău. Shopify este creat special pentru magazinele online si deține caracteristici necesare administrării unei astfel de afaceri, precum stocuri, sku-uri, cupoane de reducere, email-uri automatizate, etc.   shopify pentru magazine online  

Social Media

Dacă ai o relație complicată cu social media te înțelegem, deși e una dintre cele mai bune variante pentru a câștiga expunere în mediul online. Sfatul nostru este să te axezi pe un singur canal pe care să îl stăpânești foarte bine, iar apoi să treci la un al doilea. Desigur, există nenumarate canale de social media, dar înainte de a alege unul, trebuie să înțelegi în primul rând din cine este formată audiența ta și cine este clientul tău target. Dacă ai o afacere de tip B2C (business to consumer), cele mai potrivite canale pentru a te promova sunt: Facebook, Instagram, Tik-Tok, Youtube. In funcție de tipul produsului pe care îl vinzi, dacă te bazezi foarte mult pe aspectul produsului, atunci recomandarea noastră este să te axezi pe Instagram. Produse cu potențial vizual mare sunt cele aflate în categoriile fashion, beauty, décor, travel, etc. Dacă în schimb afacerea ta oferă servicii sau altfel de produse decât cele menționate mai sus, o platformă mai bună ar fi Facebook. Pentru a-ți promova afacerea sub formă de conținut video, cele mai bune platforme pentru asta sunt Tik-Tok si Youtube, dar care necesită foarte mult timp și experiență în producerea acestui tip de conținut la standard înalt pentru a vedea rezultate. Dacă ai o afacere de tip B2B (Business to Business), deci clienții tăi sunt alte afaceri, atunci ai cele mai bune sanse să ajungi la audiența ta pe platforma profesională LinkedIn. Aceasta are un potențial foarte mare, deoarece poți să “atingi” foarte multe persoane interesate, fără a plăti promovare, spre deosebire de platforme precum Instagram si Facebook. Indiferent de tipul de afacere (B2C sau B2B), pe social media sunt câteva lucruri de care trebuie să ții cont:
  1. Trebuie să crești numărul organic de urmăritori/fani

Acest lucru necesită prezență și activitate zilnică pe platformă (oricare dintre ele) și interacțiune din partea ta cu alte persoane sau afaceri din aceeași nișă cu afacerea ta. Trebuie sa fii activ/ă și să comentezi sau să placi alte postări, iar în același timp, să folosesti hashtaguri (#) la postările tale pentru ca ele să poate fi văzute și de persoane în afara celor care deja te urmăresc.
  1. Trebuie să construiești conținut pe brand

Asta înseamnă ca trebuie să ții cont de detaliile brand-ului tău (culori, tipuri de font-uri, logo, etc.) în tot conținutul pe care îl postezi pe social media, în același fel în care ai face-o pe website. Consecvența și consistența postărilor tale pe social media va avea ca rezultat recunoașterea brand-ului tău în timp.
  1. Trebuie să iei în considerare un buget de promovare pe social media

In funcție de mărimea afacerii tale, poți să setezi un buget lunar pentru promovare, care să îți aducă în schimb clienți, nu doar fani/urmăritori. Acest lucru poate fi posibil dacă ai o imagine amănunțită în ceea ce privește prsoana din spatele clientului tău ideal. Asta înseamnă să cunoști vârsta, locația, interesele persoanei respective cât și sexul. Să zicem că, de exemplu, ai un magazin in Bucuresti cu produse pentru bebelusi (mobilier, hăinuțe, jucării, etc.). In cazul acesta, clienții tăi ideali sunt: femei cu vârsta între 23 si 33 de ani, care sunt interesate de “maternitate” și locuiesc în București. Acesta este profilul pe care tu ar trebui să-l targetezi într-o campanie plătită de promovare pe social media a magazinului tău.  

Google

Google este o unealtă foarte puternică pe care multi antreprenori o scapă din vedere. Dacă ai o afacere tradițională și nu operezi strict online, este esențial să ai o prezență pe Google. De ce? Pentru că acesta este primul loc unde oamenii merg atunci cand vor să caute ceva. Fie că este vorba de un produs, un brand, informații despre locația unei afaceri, pe Google se bazează marea majoritate a cumpărătorilor atunci când prospectează piața. Cum poți să îți întăresti prezența pe Google? In primul rând, trebuie să creezi un profil pentru afacerea ta. Asta este foarte simplu și nu necesită foarte mult timp. Beneficiile sunt că afacerea ta va fi gasită mai ușor, expunerea va fi mai mare, iar potențialii clienți vor putea intra în contact cu tine mai ușor. Oferă posibilitatea clienților de a oferi testimoniale în Google. Dacă esti sigur/ă de calitatea produselor sau serviciilor tale, testimonialele te pot ajuta foarte mult. Dacă un potențial client care nu a auzit niciodată de afacerea ta, descoperă profilul tău pe Google și vede foarte multe testimoniale pozitive, va fi mai înclinat să cumpere de la tine. In același timp, la fel cum testimonialele pozitive te pot ajuta să îți crești afacerea, cele negative au potențialul de a te scoate din business. Așadar, acestea sunt 3 canale pe care le poți utiliza pentru a extinde și întări poziția afacerii tale în mediul online.